سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :25393
بازدید امروز :13
بازدید دیروز :0
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
» مردی که فقط می خواست مسلمان باشد

شش سال پیش در چنین روزی پیکر بی جان مردی پیدا شد که تنها می خواست به عنوان یک مسلمان زندگی کند.
« ادواردو (مهدی ) آنیلی » 46 ساله فرزند سناتور « جووانی آنیلی » یکی از ثروتمندترین سرمایه داران ایتالیا و مالک کارخانجات بزرگ خودرو سازی فیات همان فردی بود که قربانی انتخاب معنوی خود شد.

پایگاه اینترنتی « ادواردو آنیلی » در مطلبی درباره زندگی وی می نویسد : ادواردو جوان پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در ایتالیا وارد کالج آتلانتیک درانگلستان شد و سرانجام در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با اخذ درجه دکترا فارغ التحصیل شد .
او از همان دوران جوانی علاقه ای به اداره ثروت عظیم خانوادگی به روش پدرش را نداشت و فقط چند سال مسئولیت اداره باشگاه فوتبال « یوونتوس » را بر عهده گرفت که سرانجام از این کار هم برکنار و عمویش جایگزین وی شد .
میزان ثروت و نفوذ خانواده آنیلی به حدی بوده است که رسانه های ایتالیا از آنها به عنوان « خاندان پادشاهی ایتالیا » نام می بردند.
آنیلی جوان در دهه 90 میلادی (1369 ) در حالی که هیچگونه مسئولیت مدیریتی نداشت اغلب اوقات خود را با مطالعه سفر روزنامه نگاری و فعالیت های بشر دوستانه می گذراند.
موضوع مرگ وی از همان روز اول تا چند روز در راس همه خبرها قرار گرفت و هزاران روزنامه شبکه تلویزیونی و پایگاه اینترنتی درباره درگذشت او خبر و گزارش منتشر می کردند.
این رسانه ها « ادواردو » را فردی حساس گوشه گیر منزوی خجالتی و حتی معتاد و بیمار توصیف کردند . اما در میان حجم عظیم اخبار منتشره خبری از سوی « انجمن فارغ التحصیلان ایتالیا » منتشر شد که « ادواردو » را یک فرد مسلمان شیعه معرفی کرد و تاکید نمود که وی به قتل رسیده است .
اما علیرغم ارسال این خبر برای رسانه های گوناگون به دلیل نفوذ خانواده « ادواردو » هیچ یک از رسانه ها حتی اشاره مختصری به آن نکردند.
قاضی پرونده مرگ « ادواردو آنیلی » یک روز پس از مرگ وی اعلام کرد که او خودکشی کرده است . به همین خاطر تحقیقات خاصی درباره علت واقعی مرگ وی انجام نشد و جسد « ادواردو آنیلی » بدون کالبد شکافی در همان روز به خاک سپرده شد .
دکتر « مارکو باوا » یکی از دوستان ادواردو در آن زمان اظهار داشت : برای من عجیب است که چطور وی را کالبد شکافی نکردند درحالی که اینجا اگر سگ ها و گربه ها در کنار خیابان بمیرند کالبد شکافی می شوند .
واقعیت این است که ادواردو قبل ازانقلاب ایران مسلمان شده بود وپس از شیعه شدنش اسمش را به « مهدی » تغییر داد .
« ادواردو » در شرح چگونه مسلمان شدنش می گوید : در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتاب ها را نگاه می کردم چشمم به قرآن مجید افتاد . کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است . آنرا برداشتم وشروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم احساس کردم که این کلمات کلمات نورانی است ونمی تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم آنرا امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم واحساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم .
یکی از دوستان ادواردو نیز درباره او می گوید : ادواردو خیلی شب ها بیدار می ماند و با نور شمع تا صبح قرآن مطالعه می کرد.
برای خانواده آنیلی خیلی سخت بود که درکشور ایتالیا که مرکز مسیحیت کاتولیک بود بگویند که پسر سناتور آنیلی به اسلام روی آورده است . به همین خاطر « ادواردو » را بشدت تحت فشار قرار دادند تا از اسلام دست بردارد. تحریم و تهدیدش کردند که از ارث محروم خواهد شد و حتی از ارث محرومش کردند ولی او دست از اسلام بر نداشت و این خود به تنهایی می تواند احتمال خودکشی او را منتفی کند چون او که برای حفظ دینش حاضر به گذشت از میلیارها دلار ثروت شده بود چگونه ممکن بود با این اعتقاد راسخ به اسلام دست به خودکشی بزند که در اسلام حرام است
او نه تنها تاآخرین لحظه زندگیش بر ایمان اسلامی خود پایدارمانده بود بلکه درصدد مسلمان کردن دیگران نیز برآمده بود .
در یک دست نوشته از ادواردو آمده است که : واضح است که آخرین پیامبر الهی محمد(ص ) است . برای اینکه این آخرین گفتار و قوانینی است که خداوند نازل کرده تا روز قیامت بنابراین بعداز اسلام هیچ دین جدیدی نخواهد آمد.
مرگ « دکتر ادواردو (مهدی ) آنیلی » که تنها جرمش این بود که می خواست مسلمان باشد و به عنوان یک ایتالیایی مسلمان زندگی کند همچنان « و شاید نه برای همیشه » در هاله ای ازابهام مانده است .



  • کلمات کلیدی :
  • سیداحمدمرتضوی:: 87/11/4:: 8:11 عصر | نظرات دیگران ()

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    من یک به دنبال با سن با کد شهر
    تا

    saeedsaghary

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    http://mohandes-computer.blogfa.com افراد آنلاین: نفر